Freelancer Google Ads czy agencja reklamowa?

Rozwijając swój biznes, na pewno chcesz go skutecznie zareklamować, a najlepszym sposobem na to jest marketing internetowy. Decydując się na kampanię reklamową w Google Ads, prawdopodobnie zastanawiasz się komu zlecić jej prowadzenie. Oczywiście możesz to zrobić sam, ale bez doświadczenia będzie to bardzo trudne i czasochłonne. Najlepiej zdecydować się na usługi Freelancera AdWords lub agencji reklamowej, która zatrudnia specjalistów w tej dziedzinie. Kogo w takim razie wybrać? Poniżej znajdziesz informacje, które pomogą podjąć Ci decyzję.

Co oferuje freelancer Google Ads?

Freelancer Google Ads to tzw. wolny strzelec, czyli osoba, która prowadzi swoją działalność i wykonuje różne zlecenia w swojej branży. Google Ads Freelancer to najczęściej osoba z wieloletnim doświadczeniem i wysokimi umiejętnościami. Jest to profesjonalista, który ma indywidualne podejście do klienta.

Jakie usługi wykonuje freelancer Google Ads? 

  • Prowadzenie kampanii reklamowej Google Ads (m.in. stworzenie reklamy, dobranie rodzaju reklamy, analiza wyników, pomoc w zarządzaniu budżetem).

  • Audyt kampanii Google Ads.

  • Stworzenie strategii marki.

  • Praca nad większą efektywnością kampanii.

Co oferuje agencja reklamowa?

Agencja reklamowa zatrudnia wielu specjalistów — ekspertów Google Ads, SEO, SEM content marketingu, sprzedaży czy specjalistów ds. obsługi klienta. Agencja reklamowa oferuje zazwyczaj szereg usług związanych z marketingiem internetowym i nie tylko. W ofertach agencji reklamowych znajdują się usługi takie jak:

  • prowadzenie kampanii Google Ads, Facebook Ads itp.,

  • pozycjonowanie stron,

  • content marketing,

  • prowadzenie social mediów,

  • pozycjonowanie sklepów e-commerce.

Co wybrać — freelancer Google Ads czy agencja reklamowa?

Wybór między Freelancerem Google Ads i agencją reklamową nie jest oczywisty. Wszystko zależy zarówno od Twoich potrzeb, jak i możliwości. Freelancer AdWords oferuje konkretne usługi, ma indywidualne podejście i bardzo korzystne ceny. Tak samo, jak agencja ma dostęp do najpotrzebniejszych narzędzi umożliwiających skuteczne prowadzenie kampanii reklamowych oraz odpowiednie umiejętności i często długoletnie doświadczenie. Z kolei agencja reklamowa często jest partnerem Google, co daje pewność, że mają odpowiednie umiejętności i są na bieżąco z nowinkami, jakie wprowadza Google. Oprócz tego Ty jako klient masz kontakt z działem obsługi klienta, nie bezpośrednio ze specjalistą Google Ads, dla niektórych może być to wadą, a dla innych zaletą. Dodatkowo agencje marketingowe mogą oferować trochę droższe, ale bardziej kompleksowe usługi. Najczęściej decydują się na nie większe firmy, które chcą zupełnie oddać kontrolę na kampaniami.

Bez względu na to, czy zdecydujesz się na agencję, czy freelancera Google Ads, pamiętaj o sprawdzeniu ich wiarygodności. Sprawdź certyfikaty, jakie posiadają oraz opinie od innych klientów. Warto decydować się na specjalistów z długoletnim doświadczeniem, którzy prowadzili wiele kampanii i potrafią je dostosować indywidualnie do Twoich potrzeb.