Dlaczego warto mieć stronę firmową?Najważniejszym powodem jest z pewnością to, że umożliwia działania marketingowe w internecie. To jeden z najważniejszych powodów – reklama w Internecie. Posiadając stronę firmową opublikowaną w Internecie masz dostęp do tysięcy potencjalnych klientów i możliwość dotarcia do nich.

Pozycjonowanie, Adwords, e-mail marketing, Social Media itp. to narzędzia, dzięki którym możemy zwiększać swoje zasięgi i docierać do klientów, bez ograniczeń terytorialnych czy lokalnych. Nie zrobimy tego jednak bez odpowiedniej strony internetowej, do której kierujemy naszych klientów. Taką stronę przygotuje Agencja Interaktywna, która ma w swojej ofercie Strony Internetowe Bydgoszcz.

  1. Poczta - jest jednym z najpopularniejszych rodzajów marketingu cyfrowego wykorzystywanego przez firmy. Polega na wykorzystaniu poczty elektronicznej do promowania usług lub produktów w sklepach internetowych, a także do budowania relacji z klientami. Ten kanał marketingowy umożliwia tworzenie wysoce spersonalizowanych komunikatów. Co więcej, poczta e-mail jako jedyna oferuje komunikację jeden na jeden. Istnieje wiele czynników, które wpływają na powodzenie strategii marketingu e-mailowego: tytuł, treść, grafika, czas wysyłki i inne. Ważne jest jednak, aby kierować kampanie do odpowiedniej grupy docelowej, w przeciwnym razie Twój adres e-mail trafi na listę spamerów.
  2. Media społecznościowe - marketing w mediach społecznościowych to proces przyciągania uwagi i sprzedaży za pomocą platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. Marketing w mediach społecznościowych można podzielić na dwa rodzaje: darmowy i płatny. Pierwsza koncentruje się na budowaniu społeczności i pogłębianiu relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami w celu generowania zainteresowania i budowania więzi. Integracja z mediami społecznościowymi umożliwia udostępnianie informacji dostępnych na stronie. Ponadto każda platforma oferuje różne rodzaje płatnych reklam.
  3. SEO Search Engine Optimization – w skrócie SEO, to proces mający na celu osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google na określone słowa kluczowe, a w konsekwencji uzyskanie wysokiej jakości ruchu z organicznych wyników wyszukiwania.

SEO jest jednym z najważniejszych rodzajów marketingu cyfrowego i jednym z najbardziej dochodowych na dłuższą metę. Bez optymalizacji pod kątem wyszukiwarek ludzie po prostu nie będą w stanie znaleźć Twojej firmy w Internecie. Pozycjonowanie opiera się na działaniach w serwisie i pozyskiwaniu wartościowych linków.

Warto zaznaczyć, że dziś, gdy mówimy o SEO, mamy na myśli głównie Google (chyba, że mieszkasz w Chinach i korzystasz z wyszukiwarki Baidu). Czemu?

Bo Google to bez wątpienia najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie – odpowiada za 79,77% udziału w rynku.

  1. Reklamy Google Ads - linki sponsorowane lub reklamy płatne za kliknięcie (PPC) to rodzaj marketingu internetowego, w którym reklamodawcy uiszczają opłatę za każdym razem, gdy ktoś kliknie ich reklamy. To świetne rozwiązanie dla firm, które chcą szybko pozyskać ruch oraz tych, które jeszcze nie generują ruchu z wyników organicznych. Podczas ustalania stawek mechanizm aukcyjny Google bierze pod uwagę słowo kluczowe, trafność reklamy oraz stawkę za kliknięcie, jaką reklamodawca jest skłonny zapłacić. Korzystając z tego kanału marketingowego pamiętajmy o dobrej analizie słów kluczowych. W przeciwnym razie możesz szybko spalić budżet.
  2. Wizytówki na mapach Google - Jeśli mieszkasz lokalnie i masz lokal stacjonarny, dobrym pomysłem jest skonfigurowanie wizytówki, która umożliwi wyświetlanie dowolnej firmy w Mapach Google. Wizytówka jest bezpłatna i zawiera podstawowe informacje o Twojej firmie. Użytkownik może również obliczyć dojazd do firmy, bezpośrednio zadzwonić, zamieścić lub sprawdzić opinie, a w niektórych branżach nawet zarezerwować nocleg i zapisać się na wizytę. Choć wizytówkę Google możemy założyć nawet jeśli nie posiadasz strony firmowej, to integracja Map Google ze stroną daje wiele korzyści, m.in. pozwala zyskać dodatkowy ruch, linki do poszczególnych ofert i produktów.